måndag 4 oktober 2010

Saturdays flea-find




Läckraste stolen fyndade jag på Lördags eftermiddagen! När jag skulle betala till damen i kassan sa jag; Visst är den läcker? Hade kunna ge en miljon för hennes blick som först gled över stolen där faneren och fågelskiten hängde på sitsen och sedan tittade frågande på mig när jag sa att jag ska ha den i köket!?!

Nu har jag pillat bort den trasiga faneren och skurat bort fågelbajset. Nu är den såå fin!!! Eller hur?

Bought this rusty and cool chair at the fleamarket on Saturday afternoon... After scrubbing and cleaning it for a while the chair now stays in our kitchen. I just love the rusty charm...

Puss från rusty Suss

12 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha ha, jag kan se henne framför mej! Men det är ju det som är det bästa med loppisar, det ngn inte gillar gillar en annan, toppen ju! Stolen var grym och perfekt i ditt kök, fin styling och foto! Mari.

Lindis sa...

hej!
Gillar stolen, såna hade vi i skolan, de skapar minnen....

Fick syn på din "bloggsvar" och tänkte att det skulle vara kul att ha min min blogg också, men då var man tvungen att få en inbjudan från npgon som redan har det... kan du bjuda in mig undrar jag då??

Tack på förhand!

Linda

Ylva sa...

haha jättefin stol!
Förra veckan hittade jag en Arka-stol på blocket för 200 pix. Säljaren sa "den är skitful och obekväm!"

Unknown sa...

Sååå fin, skulle vilja se damens blick hihi. Ja vi är nog lite tokiga:))

Ha en fin dag!

Kram Anna

SWEDISH HOUSE sa...

LOVE IT!
Another great find ;-)
Have a great week ahead
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

Kathrine 'Glimt' sa...

Hihi... :)
Veldig fin stol !

:)

Mejrams! sa...

Ja, den minen hade jag velat se. Hon tyckte nog att du var fullständigt nipprig men fin är den och jag kan tänka mig att den gör sig i ditt kök./Kram Merja

iheartsunnydays sa...

Gorgeous chippy chair :)

Mjuka sa...

Jag skulle kunna betala vad som helst för att se hennes min, ha, ha, den är verkligen ursnygg!
Kram Malin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!!
Visst är det toppen att vi människor är så olika!! Ja så man får behålla godbitarna flör sig själv!!

Stolen är superläcker i mina ögon!
Kram Monica

Alle mooie dingen sa...

Love your chair
thanks for sharing
greetings
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

LUPINUS SALON sa...

this chair is absolutly great!!! I love it!
best wishes, Antje

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin