torsdag 17 december 2009

Winter...

The picture of the beautiful bedroom I found on the internet.


Hej på er! Hoppas allt är toppen!
Nu kan man snacka om att vi fått snö!!! Eller hur? Oj, oj undrar hur detta ska sluta??
Idag har vi det riktigt kallt också. Brrr!!! Jag hade då absolut ingen lust att krypa upp ur min varma säng i morse...

We´ve really got winter now in Sweden. It´s snowing like never before and the temperature is 10-15 degrees belowe zero... In a while I have to go out an dig up my car in the snow... *giggle* Have to go and shop for groceries... Have a nice day! See you later!

Strax ska jag ut och gräva fram bilen i snödrivorna. *fniss* Måste åka och handla lite mat...
Vi ses lite senare!

Puss från Suss!

15 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej Susanne!

Ja, här nere i söder har vi också fått en hel del!
Mysigt i morse när jag rullade upp rullgardinen och det är ett tjockt vitt täcke överallt.
Så mycket ljusare och vackrare! Hoppas bara nu att det ligger kvar ett tag så att barnen (och vi) får åka pulka och skidor så mycket vi bara vill...och orkar! =)

Ja, jag ska se om jag kan "hitta" bilen, för vi ska också strax iväg!

Kram Camilla

fröken knopp sa...

hej suss...

ja du till o med här i blekinge har det kommit massor av snö...ljuvligt!! :)

hur gick det med bilen säg?! jag ska med snart ut o se om jag kan hitta min..:)

varma kramar elin

Ett Vitare Hem sa...

Urk det är kallareän vad jag riktigt klarar av, var uppe i morse och skjutsade yngsta dottern till skolan och man riktigt kände hur frusen bilen var så jag körde en lång extrasväng med den efter jag lämnat henne dels för att den skulle få bli varm och tina av och jag bara älskar att sitta i en varm bil ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Rut och Signe sa...

Supermysigt med all snön men..... lite jobbigt med skottning! Ska inte gnälla för det regnade ju i nästan 8 v konstant innan så vintervitt överväger. Ha det gott Marie

Rumour has it sa...

Happy shoppingtime to you! :D
This beautiful bedroom can be found in the lovely home of photographer Paul Massey (www.paulmasseyphotography.com).
Best wishes for Christmas to you.
Marjolijn

Tulipa sa...

Den där bilden är väldigt snygg och behaglig att se på...

Hoppas du hittade bilen i snön..*ler*...

Kram!

sanne sa...

Här i Skåne har vi massor med snö och det tillhör inte vanligheterna, härligt.
Jag älskar den bilden, kommer ihåg att jag har tidningen någonstans men minns inte i vilken tidning det var, man har ju en hel del.
Håll utkik i min butik i januari, då kommer liknande filtar i brunt från Tine K Home, de är underbara och jag längtar.
Sanne/kungkarusell.se

Anonym sa...

Hej!
Visst är det kul att vi har fått snö, men usch vad kallt vi har. Bilden du visar idag är mysig.
Ha en fin kväll.
Gun-Britt

Vida sa...

Äntligen - välkommen Kung Bore....så himla gott att få se lite vit fin snö. Var ute igår kväll och åkte pulka - oj oj vad roligt och hur trött blev man inte...
Gör inte som jag o dratta dit på verandans trägolv.....är lite tjusigt lilablågrön på ena aktersidan.....hihi

Kram Vida

Kaylovesvintage sa...

very nice, I could live there

Anci sa...

Ja, nu har vi fått den vinter vi längtade efter.
Snö, blåsigt,kallt och mysigt :)

Kram
Anci

Britt sa...

Vilken underbar bild!! I like!

Kram britt

Millygarden sa...

Samma här så härligt nu är det jul!!!


Kram Marina

Eva sa...

Tycker det är otroligt härligt med snö - ljuset är fantastiskt!

Kram Eva

johanna sa...

Visst är det mysigt att det äntligen kommit snö!!! Härligt.
Ha en riktigt mysig adventshelg!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin