lördag 31 oktober 2009

Julinspiration i vårt uterum!

Hej på er! Här kommer ett par bilder från inspirationsreportaget som just nu finns i Drömhem och trädgård. Tyckte det var roligt att så många kunde se att det var hemifrån oss!! *fniss*
Det gjorde Magda och Helena för ett par år sedan...
Nu har mycket förändrats där ute. Många av möblerna är utbytta och många är ni som varit där inne när vi haft loppis...
Och titta! Vår lilla kaninkille Evert levde då också. Vår gråa, mjuka lilla myskille som alltid var med oss när vi var ute och grejade... Om 6 dagar är det precis ett år sedan han dog... Snyft! Tänk vad man kan sakna dessa små godingar! Jag älskade att krama honom och borra ner näsan och dofta på hans mjuka lilla huvud...
Kram och trevlig helg!
Susanne

37 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Sååå fina bilder från reportaget!! Ert uterum är helt fantastiskt, vilken skrud det än har.. Grattis till Alice i efterskott! Har läst ikapp mig lite hos dig- det har varit fullt upp i veckan..
Kram /Anna

Anonym sa...

Vilken vacker lada ni har!
Läste i tidningen.
kram Fifi

Skatan sa...

Hej!

Vilka härliga bilder! Jag har av någon anledning slutat att få D & T ...men eftersom jag har dragit nitlotten att åka på obs och handla i kväll kan jag ju unna mig ett ex av den där :)

HOppas allt är bra med dig. Här har lillan fortfarande lite, lite feber. Det är inte så bra med tanke på att vi har planerat hennes barnkalas till i morgon eftermiddag...uj vilken ledsen tjej det lär bli om hon inte piggar på sig snabbt! Hua.

Nu sätter jag punkt och önskar en skön kväll.

kram,

Anna

Anonym sa...

Underbar kanin ni hade. Är det en vädur? Vi har också en sådan. Fast han är brunspräcklig!
mvh Lina

Jenny Persson sa...

Men oj, vilka fina bilder! Gillar särskilt den med lilla Evert! Sååå mysig "ninis"! :o)

Ha en fortsatt skön Alla Helgons Kväll!

Mvh Jenny

fröken knopp sa...

vilka ljuvliga bilder!! den tidningen måste jag rusa o köpa..:) julinspiration kan man aldrig få för mycket av!!!

tack för att du alltid ger så mycket inspiration!!

kramar elin

Camilla sa...

God kväll!

Underbara bilder (men jag såg ju några av dem i tidningen igår :)

Idag har vi börjat på vårt PROJEKT i vår lada. Vårt gamla hönshus skall nu också få en ansiktslyftning - visionen är att få till ett par mys AW kvällar innan jul. Och ert vackra uterum är min stora inspirationskälla!!!

Skall försöka lägga ut lite bilder i morgon - idag har jag och Alice dammsugt...och det har ALDRIG varit gjort där på 100 år...milt sagt ett riktigt skitgöra - men det här är mitt drömprojekt - något jag velat så länge :)

Ha en fin kväll - kram Camilla

ANETTESHUS.COM sa...

Ser ut som en kjempe-fin repotasje, Susanne!! Er den på trykk i bladet nå?

Klem Anette:)

n o r d i n g å r d e n sa...

Å ja, jag såg ju detta ljuvliga reportage fr ditt fina uterum, där är ju bara så himla vackert! Kul med handdukarna och vackert med ljusslingorna och Evert, vilken goding, det var ju ett fint sätt att hedra honom. Och just i dag också, det lilla lurviga goa helgonet... Mari.

Lycka är ~ Onnea on sa...

Jätte fina bilder!
Väntarpå att köpa massor med julinspirerande tidningar.
Ha en trevlig helg!
~marita~

vardagsvitt sa...

Härliga bilder...
Vad passar inte bättre än att minnas er lilla...hm stora gråa söta kanin en dag som denna när det är Allahelgona.
Ha en skön söndag
Kram Marith

Kamomilla sa...

Jag kände genast att reportaget var från er... Så unik stämning!

♥ Fyra årstider sa...

Himmel vad vackert. Älskar ditt hem!
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Hej Susanne!

Åh vad roligt att få se det där reportaget som är gjort för länge sedan. Då får man ju titta tillbaka på hur det var då och se allt som har ändrats sedan dess. Till det bättre för det mesta säkert. Söt han är lille Evert!

Kram Jenny

Tina sa...

Så koselig og så vakkert, mys mys mys! Herlige bilder og de firbente er jo såååå gode, har nettopp skaffet oss hund, den vaska vi i kveld og den ble jo bare så god etterpå! Bare så trist når de kommer bort! Klæm

LOPPISLIV sa...

Såå ljuvligt fint i ert uterum, och söte Evert som inte längre finns ser så gosig ut där han ligger, så fint att hedra honom just denna dagen. Kram P

Bygatan sa...

Så otroligt fint!!
Där skulle jag gärna vilja fira jul:)
Åh Evert verkade stortrivas där på fällen, så sött.

Ps. Tycker Alice har en dubbelgångare i Idol....Tove. De är lika söta!

Kramar Lena

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne, ååååå vad jag njöt av all fina bilder i tidningen. Det var så roligt att se och det var såå vackert. Vilken härlig plats att vara på. Jag kommer att i håg när det hände då för ett år sedan och det var så sorgligt.
Kram på dig/Ingela.

Janean sa...

susanne, beautiful and romantic!

Elzė sa...

wow, very beautiful!

Anci sa...

Hej !
Underbara, inspirerande bilder ! Det är så jag vill ha det :)
Och Evert var så gullg !!

Kram
Anci

In my house sa...

Hej ,,,, satt å läste tidningen,,,, och blev såååå glad när jag såg erat fina fina ursnygga uterum,,, tyckte att grrr hmmm, det måste vara hos er, sen blev jag lugn när jag såg Alice =)=) Då hade jag rätt!!!!! superfint!



Kram j

Louise sa...

Ja fastän jag inte varit med så länge här i Bloglandia så kände också jag igen bilderna i Lantliv. det var ett mysigt reportage fran ett ju URMYSIGT hem. Vad Evert ser söt ut, förstår att ni saknar en så gosig kanin.

Anonym sa...

Vill säga ett stort tack för att du delar med dig av din inspiration och glädje. Just nu är jag "utpumpad" men får kraft o energi av att läsa din fina trevliga blogg. STORT TACK, KRAM från Maria.

Signe 1 sa...

Såå fint och hur fina bilder som helst! Hela ditt hem är beautiful!!:-) Kram Sofia

Anonym sa...

Hej Susanne!
Uterummet är underbart, jag var ju där i somras på ett av dina loppis. Rummet är jättefint i reportaget i " Drömhem och Trädgård ",jag prenumererar på den tidningen. Pepparkaksformen som du har köpt är fin. Jag har bakat åtskilliga pepparkakor genom åren, först med min dotter och nu med mina 2 barnbarn. December månad är underbar, med allt pyssel man vill göra.
Ha en fin söndag.
Gun-Britt

Muffinsmidja sa...

Hej hej!
Ett så otroligt fint uterum, me like.
Kände genast igen det när jag läste tidningen. Handdukarna gör verkligen sitt till.

Ha det gott, Åsa.

Mamma C sa...

Ni har ett så vackert uterum. Så man blir precis salig att titta på bilderna.
Kram mamma C

blomsterboden i skanör marie sa...

Satt härom dagen och kollade in detta härliga repotage, och önskade att jag åxå hade nåt liknande. Heeelt fantastiskt juvligt och inspirerande. Kul att få reda på att det var ditt, men man blev ju inte speciellt förvånad.

Ha det bäst!

Kramkram marie

Malmkakan sa...

Åhh, va spännande. Måste införskaffa nya Lantliv med andra ord.

Lille söte Evert. Ja, det är det värsta med att skaffa djur. Att man oftast överlever dem. Hans ser riktigt go o mjuk ut. Förstår att han "fattas er".

Kram, Cecilia

VIT och PASTELL sa...

Jag njöt verkligen av de bilderna och jag kännde igen dem från din blogg! Kul!

Kram Maria

Njutbarahem sa...

Heeej!! Jag beundrar din blogg.Dina foto är jättefina ändrar du dem i photoshop för att få dem så där softade och fina eller hur gör du?? Kraaam

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Ja här ar allting så ljust och vackert i din blogg.Är det den julutgåvan i år, i så fall ska jag köpa den.
Det ser jättesnyggt ut.
Kram Zara

StrandviksVillan sa...

Javisst kände jag med igen bilderna och så var ju förstås alltid lika söta Alice med där också :)
Vilken fin kanin... trist att ni inte har honom längre.

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

helt underbart reportage, satt och läste tidningen imorse.

Jätte inspirerad blev jag, vi ska själva fixa vårt uterum till våren så dina bilder läggs nu i inspirationsboxen. Tack så mycket

Kram Madde

Erika sa...

En sån underbar liten "nin"vän ni hade!
Så himla tråkigt att förlora en vän, vi förlorade vår hund för något år sedan, sorgen kändes mycket tung, framför allt för att han dog så ung 2 år! och sedan var han så klok...Fortod när man talade till honom och han svarade ;) Kärleken min!

Hihi älskar namnet på kaninen, Evert, det kallas nämligen min sambo av vännerna sina, då han efternamn börjar på just Evert :)

Uuuunderbart uterum ni har, verkligen inspirerande bilder!
Det ger en julkänlsa i hela kroppen!!

Många Kramar.

-erika-

Madicken sa...

Så underbart! Hur fint som helst! jag fastnade direkt för bilderna i Drömhem och trädgård. Har en tävling på bloggen om du vill vara med! =O)

Kramis!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin