torsdag 17 september 2009

Smarrigt paket!

Förra veckan fick jag den stora äran att gästblogga hos Mia som har den mysiga bloggen Mor-Mia, en matblogg med väldigt goda och användbara recept, och häromdagen damp det ner ett gulligt litet paket i brevlådan med detta smaskiga innehåll som tack för att jag gjorde ett inlägg hos henne...
Hur gulligt är inte det!
Det var supergoda små dinkelknäcken med rosmarin. De var så goda att jag rusade till affären och köpte hem ingredienserna. Nu ska jag också baka dom. Receptet hittar ni här.Till de goda bröden var det en burk med hennes busenkelt hemgjorda och smarriga äppelmarmelad med pistagenötter... Mmmm såå god!!! Och receptet till den hittar ni här! Bara för er att gå ut och palla ett gäng äpplen och sätta igång!
Den vita porslinsskärbrädan är inhandlad hos Lavendel & Romantik i Borlänge och den vackra silverkniven kommer från, ja det ser ni på bladet... *fniss*
Kram på er och tack för era goa kommentarer och alla fina mail jag fått...
Last week I was guestblogging at Mor Mias blog! Then she send me a package with these yummies in... Lovely bread and marmalade made of apples!
Susanne

13 kommentarer:

According to Nicky sa...

Vilken härlig blogg du har!!!:) Tack för recepten, både låter och ser hur smarrig ut som helst. Kniven var riktigt snygg, synd att man inte kan köpa den här :(

Ha en fin kväll! Kram/Nicky :)

Systrars söta sa...

Så smarrigt det såg ut, skall kika på recepten direkt...:-)) Tjingelitjong//kat

Mamma C sa...

Det ser himla gott ut, jag ska titta in på hennes sida. Även tar jag till mig dessa recept.
Kram Mamma C

Tulipa sa...

hej!
Det lät kul att få gästblogga!!
Kan ana att du skötte det med glans...
Tyckte burken var så fin med äppelmarmeladen...

Och grattis till så många besökare, jag är troget här inne!

Kram Mariette

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad smarrigt! Jag som älskar knäckebröd. Jag brukar handla de goda som finns på Ikea så snart jag är där. Men detta receptet måste jag bara prova... och den där marmeladen - SMARRIGT!

Kram J

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men oj så gott det ser ut!!! Och detta är ju bara livsnjutning på hög nivå, och så "inne" med goda brödsorter, marmelader och ost, jag älskar detta! Hennes sida ska jag kolla in och va kul att få sådan respons tillbaka när man uppmärksammat ngn...

Mycket fint foto Susanne och den kniven, åh va fin, men kan ju inte åka till Paris för att leta: )

Va god äppelmarmeladen ser utoch vilken gullig burk den var i!

Fredagshälsn till dig och Alice! Mari.

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så fina bilder, vad du har dukat upp vackert !!
Och så mumsigt det ser ut..vet, det är ju Fredag, så jag har bakat..smaskens, jag håller ju mig hela veckan, men på Fredag då är det fest...
Kika in hos mig idag så får du en liten glimt av vårt projekt..
Ha nu en toppen helg vännen
Kraaam Anette

Ina sa...

Åh vad gott det ser ut och vad läckert det låter med äppelmarmelad mmmm, måste prova detta!!
Ska gå in och kika på din gästbloggning också...:-)
Önskar dig och de dina en härlig helg!!
Kram Ina

Mor-Mia sa...

Tack för dina snälla ord Susanne och för att du ständigt matar oss läsare med ögongodis i form av fina bilder från ditt hem ;)

Stor kram till dig och trevlig helg!

Mia

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Har printat ut receptet och kommer absolut att testa att göra denna marmelad som verkar vara busenkel att göra och ser så smarrig ut! :)

Oj vilka fint tagna bilder, nu börjar det kurra ordentligt i magen av dessa smaskiga bilder!

En sådan kniv vill jag oxå ha!! :)

Kramar Linda S

Och TACK för de fina skyltarna och halsbandet med Hugo & Ellen skrivet, som du gjorde till mig för ett tag sedan!
De kommer synas på min blogg framöver! :)

According to Nicky sa...

Hej Susanne!

Ja, din dotter har hittat till mig och nu har du också gjort det, jättekul! :) Tack för din fina kommentar på min blogg! :)Din blogg är också jättefint! I love it! :)

Ha en bra dag! Kram/Nicky :)

Stina sa...

Tack snälla...:-) Kram

Love Your Homes sa...

Knivskarp läcker Parisare......har liknande, du får se sen, mina är lite krusidulligare.

Är väldigt hungrig just nu, sitter o väntar på att få äta något....

Det är biodags idag ju.

Kramsi
Ia

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin