onsdag 10 juni 2009

Längtat!

Under hela våren har vi gått och längtat efter att få resa iväg igen. Då har det varit en mysig känsla att kunna känna och klämma på stenarna ifrån just den stranden... Det är ett bra och billigt tips! Att när ni är på semester plocka med er en massa minnen i form av stenar, kottar eller vad som helst som naturen har att bjuda på och lägga i glasburkar. Störst effekt och vackrast blir det om man har mycket av en och samma sak...


Och tänk nu får vi äntligen gå här med fötterna i den varma goa sanden på dagarna... Fast fasiken vad den bränns. Ska man gå barfota gäller det att vara riktigt snabb... *fniss* Bäst är det att hålla sig i strandkanten och leta vackra stenar. Vi får väl se hur många kilon med sten vi får med oss hem den här gången... I dag är det lite av en värmebölja här på Cypern. Klockan är 10 på förmiddagen och det är redan 36 grader varmt!!! Undrar hur varm den här dagen kommer bli!!!

Ska bli spännande att få höra vad Bosse har haft för rackartyg för sig när vi kommer hem. Han kan vara riktigt pillimarisk den där gröna busen må ni tro. Hans senaste grej är att pilla ur de där små stiften som håller ihop dörrhandtagen. I bland när man ska stänga en dörr så , vips har man hela handtaget i handen... *fniss*

During vintertime we have been longing for this trip to Cyprus and to the beautiful beaches over there... A nice idea is to collect natural memories like stones or shells like we did on earlier trips and put them in glassjars. Today´s going to be a very hot day here in Cyprus. Now at ten o´clock in the morning it´s already 36 degrese(don´t know how to spell it...) hot....

Kraam till er alla! Önskar Susanne, snart lika brun som en fullkornsfralla... *fniss*

35 kommentarer:

Liten Bod sa...

Jag är INTE avundsjuk ett dugg :) Här regnar det och är grått och kallt... Äälskar att plocka sten och snäckor, kan gå i timmar och spana tills man knappt hittar tillbaka :) Kram, Tina

Unknown sa...

Jisses så skönt att få känna på sommar.. här här det bara regn och kallt :(
Gillar också att plocka vackra stenar och förvillar mig oftast iväg, tur att man har gps iform av maken med när man är ute och reser :)

Ha det så härligt. NJUT!!
Kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

Gud vad jag är avis på er! Här regnar det i Skåne idag och det är INTE varmt minsann. Jag sitter här och slöar framför datorn och gör ingenting kreativt alls... :( Nej, det hade varit skönare att få slöa lite på playan då... *ler*

Ha det skönt!

Kram Jenny

Anna sa...

Hälsa playan att jag lovar att komma nästa vår när jag är rik så in i bomben!! Just nu jobbar jag på min förmögenhet och kommer att kunna göra allt jag drömmer om! ÄLSKAR Cypern.. speciellt att cykla där! Helt underbart! Människorna är störtsköna och jag ska göra mitt bästa för att komma dit snart....

ansku sa...

Ååh så härligt! Lycklig du!! Där var jag 10 år sedan och dit vill jag åka igen!! Såå underbart ställe!
Ha det så skönt nu!! Och hälsa Cypern =)
Kram Ansku

Börjelundskan sa...

Hallojsan!

Vad avundsjuk man blir på er, här sitter vi gamla Svedala och huttrar i ca 8 grader medan regnet smattrar på ruterna. Men vi får väl hoppas att sommaren kommer tillbaka igen. Hoppas eran "Busfågel" har hållt sig i skinnet medan ni har varit borta.

Kraaam Cin

Myownhome sa...

Åååh vad härligt. Jag vill också gå på ens trands om är så varm att man måste springa.. hoppas ni har det toppenbra!

Och vad fina bilder, "stenburkarna" såg ju hur fina ut som helst. Hm.. Hundra om man kan fylla upp ett par burkar med vanlig svensksmåsten i, i väntan på nästa utlandsresa.. :P
Hihi.. kanske inte..

Ha det toppen!
//Johanna

VvW Design sa...

Grått och kallt här i Norrland med! :-/
Fint med dina stenar (MED skylt!!!) ;-) Bra idé ...

Njut för fullt nu för sommaren har inte kommit till Sverige än.
KRAM, Ann

Tina sa...

Her regner det og er brrrrrr kaldt, Kos deg i varmen og lukk steiner, jeg tok med meg fra Kroatsia i fjor. Hvite steiner er så vakkert, men så tung å ta med seg i kofferten! hihi! Mannen fikk sjokk da jeg kom med flere poser som skulle i koferten, de venner seg til det! Fnis!

STENLYCKA sa...

Åhh så underbart det låter, redan så varmt på morgonen.
Jag längtar så att få resa bort men det blir först till hösten som vi har bokat en resa till varmare land.
Så vackra stenar, jag som älskar stenar och de vita var så vackra.
Njut och ha det så bra i värmen.
KRAM

LantlivsAnette sa...

Halloj där borta !!
Vad härligt ni har det..jag skulle också gärna vilja åka bort..glömma allt för en stund...
Sååå vackert med de vita stenarna i glasburkarna...underbart..också din fina skylt där också..
Ha det nu så bra, vila, sola och umgås..
Kraam Anette

Annas skattkammare sa...

Usch det låter allt bedrövligt, jag är inte ALLS avundsjuk jag som sitter här på jobbet och stressar i mig lunchen! ;) Ha det nu så gott! Så vackert med alla stenar!
Kram /Anna

Lauras gård sa...

Jag är inte ett dugg avundsjuk hmmm. Det är såå skönt här i regnet och ruskvädret. Vi har säkert runt 10 grader i dag, plusgrader alltså så man ska inte klaga *fniss*. Njut av värme och bad. Jag hoppas att ni har det jätte härligt! Hur går det för Anton stackarn? Då min man var liten och hade gipsad arm kunde han inte hålla sig från ladugården så när gipset åkte bort hade han snivdynga under... Kan tänka mig att Anton kommer ha en hel del sand under gipset... Kram Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Heja Bosse! Ska de åka iväg och fröjda sig så passar jag på och gör vad jag vill när de är borta: )

35c varmt, gud, ja, det känns avlägset när det regnar och är +9 här i dag... sola lugnt! Mari.
( vackert med de vita stenarna i glascylindrarna..)

Ingmarie sa...

Kan aldrig låta bli att plocka stenar.När andra ägnar sig åt att gå på basarer så letar jag vackra stenar!Ganska ekonomiskt också!

Ha så gott nu ska jag fortsätta med dina inlägg!

rosenskära sa...

Nu sitter jag här och tänker att jag GENAST ska börja lägga alla småpengar i en stor burk så att jag också kan åka till Cypern i juni nästa år! 36 grader..., stackars dig som tycker att sanden är så varm *pyttsan!*

Lena

Englavitt sa...

Skrattar åt Bosse...fåglar är så himla sköna för att dem oftast är väldigt busiga!!!

Hur går det för Anton och hans gips...det måste vara varmt för honom...och då behöver han ju en massa glass!!!!

Är lite avundsjuk på er, för här hemma har vi inget mysigt väder...inte ute iaf!!! Men vi åker i september, så då får vi ju lite förlängning på sommaren!

Ha nu en fortsatt trevlig vecka i utomlandet!!!

Vänligen...Lee

Susanne sa...

Jag skrattade gott åt fågeln! Djur är så roliga. Man har inte roligare än man gör sig. Du har så vackert hem.
Hälsningar Susanne

Kamomilla sa...

Roligt att ni har det bra! Här är det mest regn och kyla som gäller... Bläh.

Vilken buse till pippi!!

Tulipa sa...

Hej där borta i södra Europa!

Man fick ju lite värmande känslor när man läste ditt inlägg, till skillnad från den kyla som sveper runt oss här!
Hutter* hutter*

Njut av solen!

Kram mariette

Cc sa...

Jag vill med åka till cypern, har varit där en gång och vädret var kanon hela tiden. Kram

Körsbärsgården sa...

Hej Susanne!

Det låter som att Ni har en härlig tillvaro. Njut allt Ni kan så länge det varar :)

Stenar... Jag har nog plockat hem sten och snäckor på resor både inom och utom landet så länge jag kan minnas. Så sent som i förra veckan kom det hem en påse fina strandfynd från Sicilien. Härliga souvenirer och helt gratis dessutom.

Vänliga hälsningar från Karin i Körsbärsgården som så smått börjat med planeringen inför Midsommarbuffén. I år blir det "medelhavs-tema". :)

Kullan Pullan sa...

Hej Goding!
+10 och reeegn har det varit idag, behöver man säga nåt mera...
Tusen kramar från en med raggsockor på.

Mamma C sa...

Ja idag kom vi upp till 12 grader där jag bor. Så det bränns inte under fötterna här. Nej här är det stövlar som gäller om man inte vill bli blöt om tossingarna. När vi åkte till Öland när barnen var små. Plockade vi drösvis med sten med oss hem.
Kram Mamma C

irma´s uthus sa...

men hu dåå, sol å sandstränder. Inte skönt alls:)
Man lever länge på dom härliga dagarna.
ps. måla inte pippiskåpet, d är ju underbart.
kram

mysiga heestrand sa...

Det låter helt underbart att vara på Cypern. En aning varmt för mig kanske men ändå....
Visst är det härligt att kunna ta med små saker hem från naturen som reseminnen helt gratis
Ha en fortsatt skön semester
Kram Marita i Heestrand

gamla skolan sa...

Låter härligt ! Passa på att njut , här hemma är det verkligen inget vidare sommarväder ! Kramar Susanne / den gamla skolan

2,9-Marie sa...

Njut av sol och semester! Här hemma (i södra delen av landet där jag bor i alla fall) är det regn och rusk som gäller - och riktigt kallt...

Ha en trevlig helg! Marie

vosgesparis sa...

those labels on the glas vases are a beautiful way to giove something extra to the memory of th beach. I recently stored very little stones I collected in Italy in tiny bottles ;)

Anonym sa...

Hej!
Tittade på ett av dina tidigare inslag där du visade din fina rosbuske vid förstukvisten. Tycker din förstukvist är jättefin! Kan du inte visa mer av den och gärna den fina snickarglädjen vid sadeltaket!
Hälsningar från Annika

Engelska Villan sa...

Aha! Ni är på Cypern. Gud vad härligt! Här hemma kan jag glädja dig med att vi har runt 10 grader (kallt, men inte minus) och regn. Huhuhu!
Ha det så skönt och så måste tant präktig få säga nåt: tänk på solskyddsfaktorn!
Kram från Anna

Våglyckan sa...

Vad fina bilder. Fint att lägga minnen i och minnas sånt man tycker om. Jag älskar även glasburkar av alla de slag och kan aldrig få nog av dom. Hoppas att ni har det bra utomlands! Här regnar det ;-(.
kram från mig
/maria

Ett hus i vitt sa...

Åh vilken fin idé med stenarna! Verkligen vackert och roligt minne. Jag såg något liknande en gång i ett klassrum. Då fick barnen ta med sig en burk sand varje gång de varit ute o rest. Det var spännande att se allt från Sahara till badsjön vid stugan :-). Ha en fin lördagskväll! Kram, Anette

Christina S sa...

Vilka vackra mså skyltar du textar! Väldigt effektfullt tillsammans med de vita stenarna.
Vilken festlig fågel ni verkar ha...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

vackert med stenarna!! sandy bay är sååå härligt!!!Vi brukar med spara stenar o sand från våra utlandsresor...Kul att se hur olika sanden är från olika resmål!!

Kram Millan ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin