måndag 26 maj 2008

Snart skolavslutning!

Idag är mamma ledig från bloggen... Så jag tänkte visa kläderna jag ska ha på mig på skolavslutningen.



Foto: Alice
Det blev en lika klänning som Mamma, fast min är rosa...



Jag tycker om dom fina knytbanden på axlarna...



Dom här ballerina skorna passade så bra till klänningen...



Dom här virkade banden fyndade jag och mamma på Kid hemtextil.(1:- st) Egentligen är det servettringar, men jag tänkte kanske sy fast dom runt ärmarna på en vit blus/skjorta...

Avslutar med dom här söta kopparna och faten som du kan fynda på våran loppis i sommar...

Kraam Alice!

37 kommentarer:

Sara sa...

Ett tips till de virkade banden är att sätta fast armbandslås på dem och använda dem som arband alternativt halsband m de är längre. Tyker jättemycket om dina skor!

Kallholmen sa...

Hej ALice
Dom d�r servettringarna var ju hur j�ttefina som helst.Det blir nog super p� en vit blus.
Eran loppis bara v�xer har jag missat n�r den kommer att bli eller har ni inte best�mt det �nnu?
Kl�nningen var j�tte s�t!
Kram Malin

Vardagslycka sa...

Vilka söta ballerinaskor! Passar jättebra ihop med den fina klänningen! Du kommer att bli som en prinsessa!
Loppisen skulle jag gärna komma på, det är synd att det är en bit att åka men man vet aldrig.
Ha det gott.
Kram, Carina

Sofie sa...

Vilka söta kläder du ska ha på dig på examen! Väldigt somrigt och fräscht med rött och vitt :) Vad smart att använda servettringar som blusdekoration!

Kram, Sofie

Anonym sa...

Hej Alice!

Vilka fina ballerina skor... och i den där klänningen kommer du att bli kanon fin. Dom virkade tingen kan du nog ha som armband eller som du skrev vid ärmsluten, blir säkert snyggt vilket som. Krama om Evert i från mig och ha det nu skönt. Det är ju snart sommarlov.

Kram Marie i Skarpnäck

Anonym sa...

Hej. Du kommer att bli jättefin på avslutningen!
Kopparna vill jag gärna köpa, får man reservera dem? har letat såå efter sådana koppar. Bor inte så långt ifrån, några mil...
mejla gärna: lenaenglund@gmail.com

Kram Lena

Ann-Catrin sa...

du kommer att bli finast på hela skolavslutningen.. jag skulle önska att jag oxå hade en sån fin klänning och skor...
tänk vilken loppis ni ska ha i sommar..oj oj oj!
kram på dig alice och hälsa mamma med!
annki

My Lovely Things sa...

hej alice!!

Min johanna ska ha en exakt likadan klkänning på skolavslutningen...den är så fin..
Härligt att det snart blir sommarlov.jag har semester om 3 veckor det är oxå härligt..
kram anna

LantlivsAnette sa...

Ojj vad fin du kommer att vara på skolavslutningen !!
Den där loppisen kommer nog att slå alla rekord,det kommer att komma många köpsugna kunder ...
Ha det så bra Kram Anette

Anonym sa...

å så fina bilder på denna bloggen, du har alldeles otroligt härlig blogg o bilder!

anna k. sa...

Du kommer att bli söt som socker i den klänningen - för vem kan motstå prickar?!

Sara sa...

Vilken gullig klänning och söta koppar.
Kram Sara

Stina sa...

Du kommer att bli superfin!:-)

Anonym sa...

Hej Alice!

Vilken superfin klänning och vilka söta skor! Det kommer bli kanonbra!

Många kramar från morfar & Stina

Anonym sa...

Hej Alice,
Va fin du kommer att bli på skolavslutningen! Hoppas du tycker att det ska bli skönt med sommarlov också..När öppnar loppisen? Jag är så sugen på att komma och kika vad ni har i era gömmor.Kram Titti Gruvgatan13

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Alice!
Du kommer att bli jättefin i den klänningen & de vita skona till!
När är skolavslutningen i år?
Åå hoppas jag har mjölighet att komma på er loppis, de ser ut att finnas en hel del att shoppa hos er =)

Kraam från Benita

2,9-Marie sa...

Supersöta kläder! Det riktigt "lyser" skolavslutning om dem! Rolig idé med de broderade banden! Ha det gott! M

Jenny Oak Fae sa...

Du kommer att bli SÅ fin !!!

: )

Kram, Jenny

<3

Karin i Villa Grå sa...

Gissa vem som kommer att vara snyggast på avslutningen? Jo, du! Bra val av klänning, den är jättefin!

Rara är de små kopparna, jag tror bestämt att jag ska till Dalarna framöver :-)

Kram!

Karin

Mamma C sa...

Så fin du kommer att bli på skolavslutningen. Skorna var jättesnygga tycker jag.
Kram mamma c

hemtrevnad marie sa...

Hej Alice!!
Du kommer att bli superfin i den klänningen!!
Och skorna var sååå snygga!!
Fiffig ide med servettringarna!
Kopparna blir nog lättsålda...undrar om inte jag har det mönstret på våra mattallrikar?...
Jag kommer garanterat att besöka er loppis i sommar ..har redan bokat in det!
Kram på dig och hälsa mamma!

lottens vita och gröna sa...

du kommer bli ursöt alice! servettringstipset till armkyt, sååååååå bra!
hälsa mamsen! varmkram lotten

atmosphere sa...

Hej Alice!
Prickigt är bara hur fint som helst! Det är något visst med prickar. Söt som socker, är vad du kommer att bli.
Kramar till er alla från
Ingrid

Kalkstenssommar sa...

Va fin du kommer att vara på avslutningen!!!

Du är väldigt duktig på att fotografera. Kul idé det där med att sy på det virkade på en blus, det tror jag blir jättesnyggt!

Kram L

Ullis/Leva på landet sa...

Hej Alice!
Du kommer att bli jättefin på skolavslutningen.
Kul att du lånar mammas blogg ibland.

Kram Ullis

MormorRuthsAnn sa...

Oj, den där klänningen med de där söta skorna, är ju sååå sött! Du blir nog skolavslutningens lilla prinsessa!

Om ni ändå inte var så långt ifrån, vill jättegärna komma på er loppis i sommar. Ni talar väl om det i tid ifall att man kanske får för sig att göra en lång utflykt.

Hälsa Mamma, kram från mig!

Galleri MochB sa...

Jättesöt klänning! Min flicka skall också ha en prickig klänning på sin vårfest. Blir säkert charmigt att sy fast de virkade banden på en tröja, eller så kanske du kan använda dem som armband. Ha en trevlig skolavslutning! Kram Mia

Lina sa...

Vilka söta kläder du skall ha på dig!! Önskar dig ett härligt sommarlov!

Mjuka sa...

ljuvlig klänning
kram malin

Annas skattkammare sa...

Det blir jättefint till skolavslutningen Alice! Jag provade den klänningen i fredags i rosa och tycker den är såå fin, men tyvärr fanns den inte i min storlek då.. Kram /Anna

Malin sa...

Hej! Jättesöt klänning, har själv den i blått =) Jättefina koppar, det är alltid nåt nytt fint på er sida. Kramar Malin

Smultronstället sa...

Å så fin du blir på skolavslutningen,så där riktigt somrig...det är nåt speciellt med skolavslutningar..

Jag älskar gamla kaffe koppar
när öppnar loppisen?

Ha en strålande dag
Kram M

Maria sa...

Den är super söt!! Köpte den i grön. Du kommer bli hur fin som helst, kanske en krans i håret??

Pernilla sa...

Så söt du kommer bli... En riktig sommar tös.. Har oxå den klänningen, men samma färg som din mamma :-)

Ha en skön avslutning
Kram Pernilla

Granne med Selma sa...

Hej Susanne!
Gissa vem som är jätteglad idag?
Jag är superduper nöjd med skyltarna. Och barnen tog genast hand om dem och gillade dem också
:-)
Jag skickar pengar imorgon så bör de vara framme på torsdag.

Tusen, tusen tack!
Kram Sussie

monique sa...

What a gorgious teacups!
The dress is lovely. What are the crochet things on top of it?
Take care.

Monique.

himlen runt hörnet sa...

Hej Alice!
Vad fin du kommer va på skolavslutningen! Härligt med ett låångt sommarlov att se fram emot!
Kram Kimmie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin