onsdag 30 januari 2008

Spegel , spegel på väggen där...

Undrar vad det är som fascinerar mig så med speglar? Egentligen gillar jag inte speglar, eller jo det är ju det jag gör. Det är det jag ser i dom jag inte gillar... I alla fall inte nu för tiden! Hmm... Nån som känner igen sig??Här är en oval variant vi har två av i matrummet...
Här är ett spegelfönster vi tillverkade i början på 90-talet när det var modernt...Gillar det fortfarande.Det här stora chabraket står i tv rummet... Ni har säkert förstått att jag gillar saker med slitage. Precis som en del av er andra gör! Speciellt speglar är så vackra när glaset är lite slitet. Dom är också extra fördelaktiga när man fyllt 40.... *fniss*

Nu ska vi ha lite kvällsfika! Anton har gjort semlor alldeles själv(fast bullarna var färdiga). Tur jag ska till gymmet med I i morgon...
Kram till er alla! / Susanne

64 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå Susanne!
Haha, håler med om speglar... Älskar dem , men inte det jag ser i dem. Hu då. De slitna är verkligen bra, och ändå har jag ett tag till 40..
Gud vad gott det ser ut med erat fika! Ni verkar ha det så himla mysigt ni!
Hoppas att allt gick bra idag!
Kram Hanna
P.s Nu är mina vårtecken borta igen...

MiaMaria sa...

Visst är det något speciellt med speglar och inte är det för att man tycker om att stå och spegla sig....absolut inte. Men magiska är de........
Min man säger... du har en massa speglar överallt men inte har vi någon så man kan se sig i helbild.....det kommer det också. Det är ju bara att gå en trappa upp till dotterns rum där finns helspegel annars är det bara de lite mindre varianter.

Dina speglar var vackra!!!!!!!
Glömde säga att fika ser sååååååååååå gott ut!!!!!!

Miamaria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hmmm. håller. inte håler. Kran...
;-)

IKT i min vardag sa...

Tjoho! Jag var först!
Speglarna är otroligt vackra! Vilken duktig liten kille du har! Får väl baka dinkelsemlor kanske;-)Blev lite sugen...

Kram Linda

IKT i min vardag sa...

Helt otroligt! Det var tomt när jag kom men under tiden jag skrev inlägget ploppade tre kommentarer in...mystiskt!

Kram igen!

This is Kia sa...

Fint med en glaskula framför spegeln. Men vilket stort brika, härligt. Jag tycker också jättemycket om speglar men jag vågar inte har någon i sovrummet. I know feng shui.

Kramar Kia

Evelinas hus sa...

Vad mysigt med kvällsfika.
Men du jag ser på bilderna att till och med taken hemma hos er är snygga!!
Fina speglar, man kan aldrig få för mycket speglar.
Kramis Caroline

IKT i min vardag sa...

Lycka till i tävlingen!
Kram Linda

Anonym sa...

Hej Susanne, här har du en till som inte gillar det som syns i spegeln. Men jag har defenitivt fått lite "dille" på speglar, gärna stora och gamla det tycker jag om.

Kram
Pernilla

lottens vita och gröna sa...

hejsan susanne!
vilka speglar, det är ju vackrare än tavlor och just sådana med patina som de du visar, så fint!
semlor måste man unna sig, det är bra för själen också har jag hört...kram lotten

Lavendel & Romantik sa...

Det är sååå fint med speglar..Och du kan väl visst spedla dig i dom utan att skämmas det minsta....Knäppis :) Kram/Majsan.Fin Madonna med

Hanna i Det stora grå huset sa...

P.s Vad är det för snygga röda prydnader du har dekorerat bordet med?
Tyvärr kommer jag nog inte till E alls imorgon. Min tur att åka till Falun igen. De ska ta bort stygnen ur munnen. Fy 17, det känns äckligt.
Apropå "E".. När jag var där sist kom den där polska damen som jobbar där kutande med ett litet sött bord under armen. Jag stoppade henne och frågade om det var till salu. Nej,nej, det är sålt svarade hon. Sen när jag gick ut , vid trappan upp, så hörde jag henne i det lilla rummet där "ja,ja... jag betalade det direkt!" Lite irriterande om personalen får prissätta och även köpa de saker som lämnas in innan de riktiga kunderna ens fått en chans att se sakerna... Vad tycker du?
(Har hört talas om att det pågår förut, men nu fick jag ju både se o höra själv...)

Mitt hem är min borg sa...

Vilka vackra speglar.. Visst e slitet helt underbart..
Lag märke till ert fina tak.. Tänk om man hade så här hemma.. Kanon..
Skulle inte säga nej till en sån smarrig semla heller.. =)

Kram Linda!!

White Season sa...

Speglar är alltid fint :-) Brickan var väldigt snygg, en sån skulle jag vilja hitta... o en semla på är ju inte helt fel heller... Kram kram Malin

Anonym sa...

Men du! det var fina speglar du har tycker att 90-talaren är fin.Speciellt med den madonnan framför.Och den brickan!!!Duktig son du har.Kram Katta

Stämningsfullt sa...

Jag gillar också speglar! Dina är så vackra!
Vilken fin och maffig bricka ni har.
Duktig son som bjuder på semlor :) Semlor är verkligen det godaste jag vet! Jobbigt för figuren bara.... :)
Ha en bra kväll!
Kram.

Mitt hem är min borg sa...

Hej igen!!
Eftersom det blev lite impulsivt så tog jag vanlig hobby lack färg som jag hade hemma.. Det funkade.. =)

Kram kram!!

P-lina sa...

Halloj
Mmm vad gott med semlor!!! upplagda sådär fint så blir det ännu mer frestande ju. Vill oxå ha.....kan du maila över några? ;-)

Älskar dina speglar,madonnor,ditt tak ,dina brickor....ja allt helt enkelt. :-)

natti natti

Anonym sa...

hej susanne! jag förstod att det var du som skrev iallafall. det är inte lätt när man även loggar in på inredningsbloggar ibland! har nästan gjort samma sak, men kommit på mig själv innan som tur var!

vilka fina speglar du har, blir riktigt avis! Vilken fin bricka ni dukat upp fikat på.

ja gardinerna är svindyra! Om man bara hade flyt och hittade ett par på loppis, och kanske gör egna tryck, så kanske? Kuddarna gillar jag, men man vill ju inte bara ha en, det är ju det som är problemet. drömma går ju, speciellt nu när det snart är flytt så vill man ha pengar till annat än kuddfodral och svindyra gardiner, haha.

Stora kramar Sara

Marie sa...

Allt är verkligen vackert hemma hos er! Speglar, tak, madonna bricka m.m. Du har ett helt otroligt fint hem!!!!!!!

Semlorna såg riktigt smaskiga ut, vilken duktig son du har!

Kram Marie

Det lantliga hemmet sa...

Hej! ni har verkligen ett mycket vackert hem, blir lite avis på en hel del saker.. speglar med ram runt har jag inte såå många av men visst är dem vackra att bara titta på.. semlorna hade jag också tackat ja till.. ha en skön kväll. kramar karro

atmosphere sa...

Vi gillar ju helt klart samma saker. Gamla saker med slitage för att inte tala om gammalt spegelglas. Sååå praktiskt...
Bägaren från Utställningen i Göteborg har jag också! det är en favoritpryl, som jag har flingsalt i!
Kramar från Ingrid

LOPPISLIV sa...

Ja speglar gillar jag också...men som du sa inte till att spegla sig i *fniss* utan för att de ger rymd och ljus....härligt...ha ha...ja de slitna gillar vi bäst vi "vuxna"...ha ha...Vilken fin bricka...såg smaskens ut med semlorna....Sov gott Kram Paula

Skatan sa...

Semlor! Sa du semor? Ja, tack : ) Mmmm...

från en som gillar speglar!

Kram.

Lillafruluva sa...

Alltid lika vackra bilder i din blogg!
Ja, vad är det med speglar egentigen??? Man vill ju inte se sig själv titt som tätt så något annat måste det ju vara!! ;-)

LantlivsAnette sa...

Åhh.. så fina speglar,jag gillar också speglar..men inte att spegla sig i..du vet ,jag fyllde 40 förra våren..hjälp..snart är jag 41..jaa..jaa..ingen fara eller hur ?
Jag är på gång med en stor vit spegel i hallen..hallen ska jag börja måla nu i helgen,den stora hallen med trapphuset...
Wow..vilken fika bricka...mummmss..jag älskar semlor,det har redan slunkit ner en o annan i denna kroppen..fniss..
Kram Anette

Birgittas minnen sa...

Speglarna du har är vackra, är själv väldigt förtjust i gamla speglar och har nyligen gjort en spegel till badrummet av en gammal tavelram. Även om det man ser i spegeln inte alltid är så upplyftande så skapar speglar en mysig inredning. Trevlig blogg du har med mycket fint. Kram och ha det gott.

Anna sa...

Jättevackra speglar! Jag är helt spegeltokig och så fort jag hittar en sliten spegel på loppis eller auktion slår jag till! Trots att jag inte har plats för alla. Men man kan ju byta ut dem med jämna mellanrum!

Mmmm så goda semlorna ser ut! Vilken duktig son som fixar sånt:)

Kram
:)Anna

Millygarden sa...

Hej Susanne,
Måste bara hålla med, speglar i alla varianter är underbart. Man kan aldrig har för många! Själv har jag köpt en spegel på loppis i furu som är målad med typiska blommmor som man hittar på hantverksmarknader inget för mig! men modellen visar potential. Semlor mummsssss....
Kram Marina

My White Cottage sa...

Så himlans fina speglar du har! Dessvärre kan väl jag också stämma in i kören att det är inte lika kul att se sig själv i dom... *fniss*

Kramar Jenny

Hanna sa...

Speglar är ju kanon...men jag förstår inte för alla mina speglar verkar ha förvandlats till sådana man har i lustiga huset...för rätt bild kan dom ju omöjligtvisa eller?
fick en liten aha upplevelse av din fönster spegel...minns när de var superpoppis på 90 talet men nu måste de minsann vara på väg tillbaka! De är ju faktiskt himla snygga om man bara ger dom värdig miljö =)
Snyggt tak förresten som man skymtar i spegeln...inte för att madonnan är mndre tjusig men är man renoveringsskadad så är man. Alla mina kompisar suckar när jag ska syna golvlister och strösklar.
Ha de gott
kram kram

Lilla Blanka sa...

Jag gillar också gamla vackra speglar, både att spegelglaset är lite nött och svakt och sedan en vacker vit-sliten ram..mmm jättefint!
Dina speglar ser ut precis så!
Kram
Mia

ängeln i vitt sa...

Speglarna är helt underbara. Jag gillar speglar i parti och minut.
Mums med semlor, hälsa sonen att det fixade han bra. Måste få säga det igen...VIKET UNDERBART HEM NI HAR...

Ha det gott
Kram Carina

IKT i min vardag sa...

Hejsan hoppsan!

Rosorna kommer från Miljögården. De är rätt stora i två olika storlekar vilket inte syns så bra på bilden.
Jag följer vanliga recept när jag bakar men byter ut allt mjöl mot dinkel (behövs något mindre mängd när man använder dinkel) Brukar också ta en del av mjölet i fullkorn. Drar ofta ner mängden socker till hälften. Annars följer jag recept som vanligt. Kanske att man borde göra sin egen mandelmassa med mindre socker också...Dagens husmorstips:-)

Kram Linda

Anette sa...

Du har så mycket fint att insprireras av på din blogg...
Jag håller med dig, speglar kan man aldrig få för många av!
nellie

My Lovely Things sa...

åh, vilka vackra speglar du har....jag älskar oxå speglar..de liksom skapar liv i rummet!

Åh, nu blir jag ju så sugen på semlor.....ska få semlor på min mmmas födelsedag i morgon..har längtat och hållt mig i en vecka....
Fantastisk stor och fin silverbricka du har.

Nu har jag lagt upp nya trevliga bilder på veckans loppisfångst!
Kram Anna

Ann-Catrin sa...

hej vännen!!
Usch ja det där med snö... vi har sagoliokt vackert väder idag,, helt kav lugnt... är det månne lugnet före stormen..
ja det där med speglar är ett kapitel för sig,,,har oxå en hel drös här hemma..men man försöker att titta för mycket i dom. Jag brukar faktiskt säga rätt så högt för mig själv ibland när jag går förbi en .-usch det där var en ful en".. helt sant..mina barn tycker att jag borde söka för det!!
Dina speglar är utsökta och sååå vackra!!
kämpa på nu på gymmet...jag hejar på!!
kramar A-C

ängeln i vitt sa...

Hej igen!
Kuddarna har jag köpt, men för att styla till dom lite sydde jag en spetskant runt bilderna.

Kram Carina

Maria sa...

Vackra speglar! Den stora är just vad jag är på jakt efter till garderoben. Villken mumsig kvälls fika, ibland måsta man unna sig, annars är det inte mycket med livet.

MODERN COUNTRY sa...

Takk takk for alt du deler på din blogg, jeg blir inspirert av hver eneste post!! Du har et aldeles vakkert hjem som bergtar meg helt..

Aina

linnea-maria sa...

Oj vilken härlig fika-bricka :P
Ja jag har också haft svårt för speglar, jag tycker inte om att titta på mig själv. Men det är ett nödvändigt ont om man ska se till att man ser ok ut. Men de är fina att ha som ljusförstärkare och förstora upp rum :) /linnea-maria

Unknown sa...

Javisst är det tjusigt med speglar, det är så charmig på kvällen om man har tända ljus också (jag är en liten ljusoman..hihi) Slitet var ordet ja, vackert! Min man han brukar fråga mig om jag inte tycker att det ser billigt ut, som om vi inte skulle ha råd med nya saker... han har inte riktigt hajat, ler. Men han låter mig hållas så det är bra.
Kram Petra

Anonym sa...

Blir allt du tar i vackert Susanne? Jag bara undrar! Det är så fina bilder ni visar på er blogg, oj, oj, oj... Jag njuter som bara den!

Kram till er båda!
/Camilla Örebro

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken läcker bricka!!!! Och det som står på ser läckert ut, även om man som jag inte gillar semlor...

Här är en spegelälskare till....har nästan en i varje rum.... Men man behöver ju inte titta i dem, det räcker att rummet spegalr sig i dem och då ser större ut!

Hoppas träningen gått bra! Kram!

me and alice sa...

Tack snälla Camilla från Örebro! Vad gullig du är...
kram Susanne

bykerstin o. butikblandannat sa...

å fina fina fina bilder på allt! Gillar den maffiga brickan som rymmer många semlor... Ha en skön helg! Kram Stina

H A N N A S - F O R M sa...

HEJ Susanne!
Så fiiint det är här...vackra stilleben och massor av inspiration, det är alltid en fröjd att komma hit! Nämen, så du bor så nära Romme??? Vem vet, nästa gång vi åker dit så kanske vi "känner" varandra lite mer och kanske kan ses?

Ha det gott!

KRAMMMMMMMMMMMMM
Hanna

Lantliga drömmar sa...

Hej på er! :-)
Nu hittade jag hit till er fantastiskt fina blogg! Vilket underbart hem ni har! :-)

Länkar väldigt gärna till er om det är okej? Vill ju inte tappa bort er igen...! :-)

Ha det gott!

Annasfredricstorp sa...

Tack för att du kikar in hos mig ibland och lämnar dina kommentarer. Dom gör mig glad.

Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Helt underbart vackra speglar och detaljer från ditt hem och tjusig bricka med gott på!! mari.

Rosengårdens Inredning sa...

Men åhh, vilka fina bilder du alltid tar och vilka fina speglar..
Har också några gamla fönsterspeglar, som vi gjorde på 90-talet, då det blev poppis, men de står i källaren, kanske ska jag plocka fram dem och pensla lite vit färg på....
Vilket underbart hem du verkar ha, njuter varje gång jag tittar in till dej:) Kram Malin

Jes/Vita villa vila sa...

Härliga spegelbild(er)!!!

Kram! /Jes

PS. Mums med semla!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susane!
Du är gullig du, jag gillar dig!

Usch, vad jobbigt att bli magsjuk. Fy 17, det är en vidrig åkomma. Blä. Hoppas att du blir dig själv snabbt igen.
Men då blev det varken gym eller E idag antar jag?

Jo tack det är helt ok med mig. Lite läskigt var det allt idag men jag ska inte klaga.
Speciellt inte när jag fick med mig en möbel hem efter sjukhus besöket, det var ju plåster på såret kan man säga! ;-)
har lagt in (dåliga) bilder på det nyss. Vad tror du om det? Visst blir det tusen ggr bättre utan krussiduller? Det passar liksom inte ihop med skåpet på något sätt tycker jag...

Ha en bra kväll!
Kram Hanna

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hihi känner verkligen igen det där..jag springer fort för bi spegeln, men de är fina. Å speciellt era, de är så fin sliten look..de gillar jag ;)
Mysigt med fika, ser gott ut oxå.

Ha det så bra i snöyran!

Kram N

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hihi, jag skrev ju att bildkvaliteten var kass idag... Skåpet är redan vitt! Så dete är väl nackdelen med att ta bort dekoren, att jag får måla om allt...

Jasså, du har också bott utomlands?! Vad kul, i vilket land var det?
Jag stack till London som 17-åring och blev kvar där i 7 år. Inget behov av körkort där kan jag säga... Men nu önskar jag mig ett.. Gubbe o loppisar är inte en kul kombination alla gånger... Varje gång vi närmar oss Pärlan säger han " har du funderat något mer på körkort?" Då känns det sååå kul att komma dit... Not. Men visst förstår jag honom. Så jag ska väl börja plugga lite. Någon dag när jag inte har något att göra... ;-)
Vi bor ganska centralt ja, till E tar det mindre än 10min på cykel (på bart väglag) och kanske 5 till stan. Du kan nog gissa dig till rätt område nu..

Kram Hanna

Emily Grey sa...

Vad snygg den ovala spegeln var!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Wow, blir imponerad av ditt förflutna! Låter spännande! Undrar var i London du bodde? Fast det är ju oerhört stort... Jag bodde i Earls court, Paddington och i Walthamstow bl a. Haha, vilket kringflaxande liv man levde! Därför jag trivs så bra med att vara hemma nu...

Du är ganska rätt i område ja. Liiite mer åt stan än E därifrån. Men rätt sida av tunneln!
Kram på dig!

Staket & Designkonsulterna sa...

Speglar som är lite slitna är så charmiga...det blir liksom lite mer känsla i dem.

Semlor mums...synd att de sätter sig på fel ställen. Så fin bricka.

Kramizz från mig/ Annelie

johanna sa...

Jag älskar oxå speglar...skulle kunna ha det överallt! Du har ett sånt otroligt vackert hem o verkar vara en så mysig familj.
Ha det riktigt gott
kraam

Nina sa...

Men den brickan var bara för underbar !!! Vill ha !!! Mysig helg önskas!!! Vet inte om jag har varit härinne förut men det var mig ett sant nöje !!!
Ville bara få det sagt!

Vanilladreams and humblebees sa...

Hej! Jag tror inte att jag har besökt dig tidigare! Vilken vacker blogg du har... och vilket vackert hem!

Dockskåpet föll jag för... så sött!

Kramar från Jenny
--<-@

Nina sa...

Mattan hittade jag på butiken som alltid har REA : Hemtex..
Jag blev helt överlycklíg för den är underbar och det tycker jag varje dag när jag ser den....Tänk att en matta gör mig lycklig ;=D

Unknown sa...

O herre guuud vilka fina speglar och bilder!! Gudomligt ..Ljuvliga...=)Hade gärna varit där och satt tänderna i de smarriga semlorna!! kramisar Malin

Anonym sa...

Guuud vilken vacker bricka! Helt fantastisk! Tycker verkligen så mycket om er blogg, och att ni uppdaterar den så ofta :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin